Ondersteuning | Dyson 360 Heurist™ | Dyson Navigatie overslaan
Je voorkeuren zijn nu opgeslagen.
Je kunt jouw contactvoorkeuren op elk gewenst moment bijwerken in het gedeelte Keep in touch van Mijn Dyson. Als je een Mijn Dyson-account hebt, kun je hieronder inloggen om alle contactopties te beheren (inclusief telefoon, sms en post).

Laten we jouw apparaat weer in orde maken

Dyson 360 Heurist™ robotstofzuiger
Dyson 360 Heurist™ robotstofzuiger

Laten we jouw apparaat weer in orde maken

Dyson 360 Heurist™ robotstofzuiger
Zie alle stappen
Reference code:

WAARSCHUWING: Het is belangrijk dat je geen enkel deel van de cycloon of het stofreservoir en zijn bevestigingsonderdelen nat of vochtig maakt.

Het stofreservoir en de cycloon schoonmaken

Duw op de ontspanknop voor de cycloon en verwijder de cycloon.

                   

Til de cycloon voorzichtig uit het stofreservoir en leeg de inhoud ervan in je huishoudvuilbak.

                   

Maak de cycloonkap voorzichtig schoon met een droog doek of een zachte borstel.

                   

Kijk de binnenkant van de cycloon na op opstoppingen, verwijder ze zo nodig en kijk alle dichtingen na op beschadiging.

                   

Controleer de goot achter het stofreservoir en de cycloon op verstoppingen en verwijder ze zo nodig.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Verklikkerlampje verstopping

Een verstopping-verklikkerlicht geeft aan dat er iets de luchtkanalen van je robot blokkeert.

                   

Een verstopping verwijderen - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

Filters met water schoonmaken - filmpje

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

Was bij voorkeur beide filters minstens één keer per maand, om goede prestaties te behouden.

Verwijder de filters niet tijdens een schoonmaakbeurt. Wees zeker dat je robot UIT staat, vooraleer deze stappen te volgen.

                   

Duw op de ontspanknop voor de cycloon en verwijder de cycloon.

                   

Haal het pre-motorfilter eruit.

                   

Om het na-filter te verwijderen, druk de ontspanknop voor het filter in en schuif de filterhouder omhoog.

Het na-filter kan vervolgens worden verwijderd.

                   
/p> Was beide filters alleen met koud water. Gebruik geen warm water of schoonmaakmiddelen.

Schud met de filters om alle vuilresten en overtollige water te verwijderen. Herhaal de was-schudcyclus tot het water helder is.

                   

Laat beide filters helemaal aan de lucht drogen (zij moeten droog aanvoelen)

                   

Om terug in elkaar te plaatsen, zet alles in omgekeerde volgorde terug.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

In kaart brengen en zonering

Als je robot regelmatig deze problemen op dezelfde plaats tegenkomt, dan bevelen wij aan een ‘beperking’ toe te voegen waarmee het gedrag van je robot op die plaats wordt aangepast.

                   

Overweeg om een ‘beperking’ in te stellen als:

  • Je robot herhaaldelijk een probleem heeft op eenzelfde plaats in de woning.
  • Je wenst dat je robot niet op een bepaalde plaats in je woning komt.

Vooraleer een beperking in te stellen, moet je eerst je woning in kaart brengen, en in zones indelen.

                   

Komt dit probleem steeds weer op dezelfde plaats voor?

Reference code:

Beperkingen

Als je robot regelmatig op dezelfde plaats vastloopt, dan kun je met de Dyson Link app een beperking voor die plaats toevoegen.

Je kunt drie soorten beperkingen instellen, op maat van jouw woning.

Niet-klimmen-beperking

Als je robot een 'niet-klimmen-zone' betreedt, dan zal hij deze plaats wel stofzuigen, maar voorkomen om over hindernissen te klimmen.

Als je robot meermaals vast komt zitten op kleine voorwerpen, dan raden we aan om dit type beperking in te stellen.

                   

Borstelstaaf-UIT-beperking

Wanneer je robot een 'Borstelstaaf-UIT-zone’ betreedt, dan zal hij deze plaats stofzuigen met de borstelstaaf uitgeschakeld.

Als je robots borstelstaaf regelmatig komt vast te zitten op dezelfde plaats, dan bevelen we aan om dit type beperking in te stellen.

                   

Vermijd-zone-beperking

’Vermijd-zone-beperkingen’ kunnen gebruikt worden om bepaalde zones niet door de robot te laten schoonmaken.

De beperking voorkomt dat die zone betreden wordt tijdens de schoonmaakbeurt.

                   

Hoe een beperking creëren - video.

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Werkt het apparaat nu zoals verwacht?"

Reference code:

Werkt het toestel nu zoals verwacht?

Reference code:

Duw op de cycloon-ontspanknop en verwijder de cycloon. Controleer de cycloon en de inlaat op verstoppingen.

                   

Duw op de ontspanknop voor het filter en schuif de filterhouder omhoog.

Kijk beide filters na op verstoppingen.

                   

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Gebruik een muntstuk om de sluiting van de borstelstaaf tegen de klok in te draaien en verwijder de borstelstaaf.

                   

Verwijder alle haar of vuil met de hand.

Verwijder alle vuilresten van het luchtkanaal onder de borstelstaaf.

                   

Vervang de borstelstaaf. Vergrendel de borstelstaaf terug, door het afdekkapje met het muntstuk met de klok mee te draaien.

                   

Zet je robot terug in elkaar en plaats hem terug op dezelfde plaats op de vloer.

Duw op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Borstelstaaf-lampje - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

In kaart brengen en zonering

Als je robot regelmatig deze problemen op dezelfde plaats tegenkomt, dan bevelen wij aan een ‘beperking’ toe te voegen waarmee het gedrag van je robot op die plaats wordt aangepast.

                   

Overweeg om een ‘beperking’ in te stellen als:

  • Je robot herhaaldelijk een probleem heeft op eenzelfde plaats in de woning.
  • Je wenst dat je robot niet op een bepaalde plaats in je woning komt.

Vooraleer een beperking in te stellen, moet je eerst je woning in kaart brengen, en in zones indelen.

                   

Komt dit probleem steeds weer op dezelfde plaats voor?

Reference code:

Een verklikkerlampje voor de borstelstaaf geeft aan dat er iets vastzit in de borstelstaaf van je robot.

                   

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Gebruik een muntstuk om de sluiting van de borstelstaaf tegen de klok in te draaien en verwijder de borstelstaaf.

                   

Verwijder alle haar of vuil met de hand.

Verwijder alle vuilresten van het luchtkanaal onder de borstelstaaf.

                   

Vervang de borstelstaaf. Vergrendel de borstelstaaf terug, door het afdekkapje met het muntstuk met de klok mee te draaien.

                   

Plaats je robot terug op dezelfde plaats op de vloer.

Duw op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Zuigkracht-modi

Als je robot niet naar verwachting presteert, dan is het misschien nodig om de zuigkracht-modus aan te passen om het beste resultaat voor elk vloertype te krijgen.

Je kunt dit instellen in de Dyson Link-app.

                   

Max

Voor maximale zuigkracht.

Hoog

Voor krachtig schoonmaken.

Stil

Voor stiller schoonmaken en een langere werkingsduur.

Zonering

Als je woning over verschillende vloertypes beschikt, raden we aan om zones te creëren waarmee je de zuigkracht-modus kunt instellen voor elke zone in je woning.

Selecteer 'In kaart brengen en zonering' voor meer informatie over deze functionaliteit.

                   
Reference code:

In kaart brengen en zonering - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Wat is 'in kaart brengen' en zonering?

Je robot kan een kaart van je woning maken. Hij kan ook meerdere kaarten creëren, als je meer dan één vloer in je woning hebt.

Zodra je een kaart hebt, kun je deze in verschillende zones opdelen. Dat is wat enerzijds in kaart brengen en anderzijds zonering wordt genoemd.

                   

Je kunt vervolgens verschillende zuigkracht-modi aan je verschillende zones toewijzen. Zo kun je bijvoorbeeld de hall schoonmaken in Quiet (stille modus) en de keuken op Max.

Je kunt ook Beperkingen gebruiken om het gedrag van je robot aan te passen in bepaalde zones, zoals het uitschakelen van zijn borstelstaaf bijvoorbeeld.

In kaart brengen en zonering geven je meer controle over je robot en hoe hij je woning schoonmaakt.

                   

Hoe je woning in kaart brengen

Ga gewoon naar 'In kaart brengen en zonering' op het menu van je toestel en selecteer vervolgens 'Creëer een nieuwe kaart'.

Om de kaart snel en efficiënt te creëren, zal je robot je woning verkennen met de stofzuiger uitgeschakeld. Je moet daarvoor je robot ongestoord laten rondgaan.

Als je robot ergens vastloopt, dan moet je hem vrijmaken om het in kaart brengen opnieuw te starten. Bevrijd je robot gewoon uit de hindernis en plaats hem terug op de vloer op ongeveer dezelfde plaats en druk op de aan-uitknop om te hervatten.

                   

Hoe je kaart in zones opdelen

Zodra je robot klaar is met in kaart brengen, keert hij vanzelf terug naar het oplaadstation.

Je wordt dan verder begeleid om je kaart in zones op te delen. Als dat niet het geval is, ga dan naar 'In kaart brengen en zonering' in het menu van je toestel en volg de instructies op het scherm.

Het oplaadstation is een goed oriënteringspunt voor je kaart. Smalle zones op je kaart zijn waarschijnlijk deuropeningen en kunnen een goede plaats zijn om een zone te bepalen.

Wat volgt er?

Zodra je klaar bent met het indelen in zones, zal je de nieuwe zones zien in de navigatielijst van je startscherm.

Je kunt nu aan elk van hen zuigkracht-modi toewijzen.

Je robot zal ook zone per zone schoonmaken, je op je startscherm vertellen over welke zone het gaat en zal je kaart bijwerken naarmate hij elke zone schoonmaakt, zodat je halverwege een schoonmaakbeurt kunt volgen waar je bent gebleven.

Nieuw gevonden zones

Als je kaart onvolledig is na het 'In kaart brengen', dan kun je meer zones toevoegen door je robot tot die zones toegang te verlenen tijdens een schoonmaakbeurt.

Als de robot meer zones ontdekt om aan je kaart toe te voegen, ga dan naar 'In kaart brengen en zonering' in het menu van je robot en vervolgens naar 'Zones beheren'.

Volg hetzelfde procedé voor zonering.

Reference code:

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Je robot linken

Kijk na of je wifi-router internetverbinding heeft en of je mobiele toestel een goede signaalsterkte heeft.

We bevelen aan om de recentste versie van de Dyson Link-app te downloaden bij de app store van je mobiele toestel. De Dyson Link-app is beschikbaar op de App Store voor iOS-toestellen en op de Google Play Store voor Android-toestellen.

Hou er rekening mee dat je de app niet kunt downloaden als je geen compatibele versie gebruikt van het besturingssysteem van je smartphone of tablet. Versie 4.0 van de Dyson Link-app draait op iOS versies 10 en hoger, en op Android versies 5 en hoger.

Heb je de Dyson Link-app kunnen installeren?

Reference code:

Meld je aan

Lanceer de app op je mobiele toestel.

                   

Als je al een Dyson-account hebt, selecteer dan 'Aanmelden' en voer je geregistreerde e-mailadres en wachtwoord in.

Als je een nieuwe eigenaar bent, selecteer dan 'Nieuwe eigenaar’ om een login aan te maken.

                   

Je kunt een account dat je op de Dyson-website hebt aangemaakt ook gebruiken om je aan te melden op de Dyson Link-app.

Heb je je met succes kunnen aanmelden?

Reference code:

Linken voorbereiden

Om te starten, zet je robot aan en plaats hem op de lader. Je toestel heeft stroom nodig tijdens het volledige linkproces.

                   

Zorg ervoor dat je het wachtwoord van je thuiswifi-netwerk bij de hand hebt, want je hebt dat later nodig.

Je mobiele toestel hoeft niet met je thuiswifi-netwerk geconnecteerd te zijn. Je zult de gelegenheid krijgen om een geschikt netwerk te kiezen tijdens het linkproces en een wachtwoord aan het toestel toe te kennen.

Zorg ervoor dat Bluetooth op je mobiele toestel aanstaat. Op de meeste mobiele toestellen kun je dit doen door van de bovenkant van het scherm naar onderen te vegen of omgekeerd, en vervolgens het Bluetooth-icoon aan te tikken. Je kunt ook naar de instellingen van je mobiele toestel gaan om Bluetooth te activeren.

De Dyson 360 Heurist™ is geoptimaliseerd om zowel op een 2.4 GHz als een 5 GHz wifi-netwerk te werken.

Ga naar de volgende stap

Reference code:

Een toestel toevoegen

Druk op 'Toestel toevoegen'. De app zal nu naar producten scannen. Selecteer jouw Dyson-toestel tussen de opties.

                   

Mijn toestel verschijnt niet in de lijst

Als het icoon en het serienummer van jouw toestel niet verschijnen na het laden van het scherm, dan kon je app jouw robot niet vinden.

                   

Heeft de app je robot gevonden?

Reference code:

Toestel koppelen

Nadat je je toestel in de lijst hebt aangetikt, begint de app met het koppelen.

Koppelen via Bluetooth is vereist om de noodzakelijke wifi-legitimatiegegevens via een veilige verbinding naar je toestel te sturen.

                   

Houd je mobiele apparaat naast de knop van je robot

Je robot kan zo je mobiele apparaat vinden.

                   

Wanneer de app erom vraagt, druk dan op de knop van je toestel om het koppelen te starten.

Het toestel zal dan met je mobiele toestel via Bluetooth koppelen.

                   

Heb je je toestel met succes gekoppeld?

Reference code:

Wifi-wachtwoord invoeren

Zodra de robot is gekoppeld, tik je op 'Verdergaan met set-up'.

                   

Op dit scherm kun je kiezen met welk wifi-netwerk de robot moet koppelen en het wachtwoord voor dat netwerk invoeren.

Als je wifi-netwerk geen wachtwoord heeft, bekijk dan de optie onder het wachtwoordveld.

                   

De robot is al gelinkt

Als het toestel al met een wifi-netwerk is verbonden, dan meldt de app met welk netwerk het verbonden is.

Kies ‘Volgende' om het toestel met je Dyson-account te verbinden.

                   

Ga naar de volgende stap

Reference code:

Verbinding bevestigen

Tik op de 'Bevestigen'-knop om voort te gaan.

Je mobiele toestel zal de wifi-legitimatiegegevens voor het gekozen netwerk naar de robot zenden en de robot zal proberen verbinding te maken.

                   

De robot zal proberen verbinding te maken met je wifi-netwerk, waarna hij verbinding zal maken met de Dyson-cloud.

De voortgang van het link-proces met de robot wordt weergegeven door een paarse balk bovenaan het scherm.

                   

Succesvol gelinkt

Zodra het toestel succesvol is gelinkt, verschijnt er kort een bevestigingsscherm.

                   

Heeft je toestel met succes verbinding gemaakt?

Reference code:

Nieuwe eigenaar

Als het toestel nog niet is ingesteld voor een eigenaar, dan zal de Dyson Link-app je door het set-upproces leiden.

                   

Als het toestel vroeger al gelinkt werd, dan vraagt de app je eventueel of je de nieuwe eigenaar bent.

Selecteer 'Ja, dit is mijn robot' om het toestel in bezit te nemen. Houd er rekening mee dat dit de verbinding verbreekt van alle andere Dyson-accounts die momenteel met het toestel gelinkt zijn.

                   

Extra gebruiker

Als je verbinding aan het maken bent als ‘extra gebruiker’, selecteer dan 'Nee, ik gebruik hem gewoon'.

Reference code:

Laat ons jouw robot een naam geven

Geef je robot een naam of stel een locatie in om te gebruiken met spraakbesturingsdiensten.

                   

Wanneer heb je jouw robot aangekocht?

De app zal je vragen om de aankoopdatum van je toestel in te voeren. Deze wordt gebruikt voor je garantie.

                   

De set-up voltooien

Zodra de set-up is voltooid, kun je verder gaan in de Dyson Link-app waar je aan de slag kunt met jouw toestel.

                   

Heb je de set-up succesvol voltooid?

Reference code:

De set-up voltooien

Zodra de set-up is voltooid, kun je verder gaan in de Dyson Link-app waar je aan de slag kunt met jouw toestel.

                   

Heb je de set-up succesvol voltooid?

Reference code:

Traag antwoord

Als je traag antwoord krijgt, dan heeft de robot waarschijnlijk moeilijkheden om verbinding te maken met het gekozen wifi-netwerk. Tik op 'Opnieuw proberen' om voort te gaan met verbinden.

Kijk na of je wifi-router verbinding heeft met het internet en of het wifi-signaal sterk genoeg is.

                   

Probeer opnieuw het link-procedé

Als je nog altijd problemen hebt om de setup te voltooien, probeer dan het link-procedé opnieuw vanaf het begin (om dit te doen, tik op 'Nee' wanneer je gevraagd wordt of je opnieuw wilt proberen, en bevestig vervolgens dat je het link-procedé wilt verlaten. Je komt dan terug op het startscherm).

Wifi-wachtwoord

Een vaak voorkomend probleem is de foute invoer van het wifi-wachtwoord.

Wanneer je jouw netwerkwachtwoord invoert, tik dan op 'Toon wachtwoord' om na te kijken op je de juiste tekens hebt ingevoerd. Sommige tekens gelijken op elkaar. Let daarom op dat je bijvoorbeeld 'O', '0', 'I', en '1' niet verwart.

Heeft je toestel met succes verbinding gemaakt?

Reference code:

Opnieuw proberen

Als je mobiele toestel moeilijkheden ondervindt om je Dyson-toestel via Bluetooth te koppelen, dan toont je app een boodschap.

Tik op 'Opnieuw proberen' om opnieuw te proberen te koppelen.

                   

Heb je je toestel met succes gekoppeld?

Reference code:

Nabij-koppelen mislukt

Als ‘nabij-koppelen’ mislukt is, moet je een 8-cijferige code invoeren om met het koppelen voort te gaan.

                   

Zoek eerst de 8-cijferige code van je robot. Je vindt ze op de achterkant van je gebruikshandleiding.

                   

De 8-cijferige code vind je ook achter de cycloon, op de hoofdbehuizing van de robot.

Hou er rekening mee dat het koppelingsproces onderbroken wordt als je de robot van het oplaadstation verwijdert. We raden aan om de 8-cijferige code te noteren vooraleer opnieuw te proberen te koppelen als het proces is onderbroken.

Voer de 8-cijferige code in

Het volgende scherm zal om de 8-cijferige code vragen en het serienummer van je toestel weergeven.

Na de code te hebben bevestigd, zal je mobiele toestel opnieuw proberen met je toestel te koppelen.

                   

Heb je je toestel met succes gekoppeld?

Reference code:

Selecteer je Dyson-toestel

Als de app je robot niet kan vinden, dan zit hij waarschijnlijk niet goed bevestigd op het oplaadstation of mogelijk is hij nog niet beschikbaar om te koppelen.

Het kan ook dat Bluetooth op je mobiele toestel UIT staat.

Tik op de stofzuigercategorie van je de robot en selecteer je robot.

                   

Plaats de robot opnieuw in zijn oplaadstation

Verwijder je robot van zijn oplaadstation en plaats hem daarna opnieuw in zijn oplaadstation.

Als het wifi-lampje niet pulseert of als het acculampje niet brandt, plaats dan je robot opnieuw op het oplaadstation.

Zodra hij juist is geplaatst, zal het accu-icoon verschijnen.

                   

Wacht ongeveer 30 seconden tot het wifi-lampje van je robot stopt met pulseren. Dit geeft aan de je robot klaar is om te koppelen.

                   

Activeer Bluetooth

Bluetooth en wifi moeten AAN staan op je mobiele toestel.

                   

Blijf nabij je robot

Het koppelingsproces kan vlotter verlopen als je je mobiele toestel dicht bij je Dyson-toestel houdt.

                   

Heeft de app je robot gevonden?

Reference code:

Account geblokkeerd

Meerdere mislukte pogingen om je op je account aan te melden (4 of meer) hebben tot gevolg dat het account geblokkeerd wordt. Het account blijft 30 minuten lang geblokkeerd.

Wachtwoord opnieuw instellen

Als je wachtwoorden onlangs veranderd zijn, zul je 30 minuten moeten wachten voor je weer kunt inloggen op de Dyson Link-app.

Heb je je met succes kunnen aanmelden?

Reference code:

Niet-ondersteund besturingssysteem op je mobiele toestel

Als je de Dyson Link-app niet kunt vinden op de app store van je mobiele toestel, dan draait je mobiele toestel mogelijk op een niet-ondersteunde versie van iOS of Android.

Hou er rekening mee dat je de app niet kunt downloaden als je geen compatibele versie gebruikt van het besturingssysteem van je smartphone of tablet. Versie 4.0 van de Dyson Link-app draait op iOS versies 10 en hoger, en op Android versies 5 en hoger.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Een verstopping verwijderen - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

Duw op de cycloon-ontspanknop en verwijder de cycloon. Controleer de cycloon en de inlaat op verstoppingen.

                   

Duw op de ontspanknop voor het filter en schuif de filterhouder omhoog.

Kijk beide filters na op verstoppingen.

                   

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Gebruik een muntstuk om de sluiting van de borstelstaaf tegen de klok in te draaien en verwijder de borstelstaaf.

                   

Verwijder alle haar of vuil met de hand.

Verwijder alle vuilresten van het luchtkanaal onder de borstelstaaf.

                   

Vervang de borstelstaaf. Vergrendel de borstelstaaf terug, door het afdekkapje met het muntstuk met de klok mee te draaien.

                   

Zet je robot terug in elkaar en plaats hem terug op dezelfde plaats op de vloer.

Duw op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Filters met water schoonmaken - filmpje

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

Was bij voorkeur beide filters minstens één keer per maand, om goede prestaties te behouden.

Verwijder de filters niet tijdens een schoonmaakbeurt. Wees zeker dat je robot UIT staat, vooraleer deze stappen te volgen.

Duw op de ontspanknop voor de cycloon en verwijder de cycloon.

                   

Haal het pre-motorfilter eruit.

                   

Om het na-filter te verwijderen, druk de ontspanknop voor het filter in en schuif de filterhouder omhoog.

Het na-filter kan vervolgens worden verwijderd.

                   
/p> Was beide filters alleen met koud water. Gebruik geen warm water of schoonmaakmiddelen.

Schud met de filters om alle vuilresten en overtollige water te verwijderen. Herhaal de was-schudcyclus tot het water helder is.

                   

Laat beide filters helemaal aan de lucht drogen (zij moeten droog aanvoelen)

Om terug in elkaar te plaatsen, zet alles in omgekeerde volgorde terug.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Missende zones

Je robot heeft genoeg licht, schone sensors en een voorbereid vloeroppervlak nodig om correct zijn weg te kunnen vinden.

We bevelen aan om elk van deze voorwaarden te controleren om zeker te zijn dat je robot geen zones mist terwijl hij schoonmaakt.

Omgevingslicht

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

De sensors schoonmaken

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Werkt het toestel nu zoals verwacht?

Reference code:

Hoe een toestel toevoegen aan de Dyson Link-app

Om een extra toestel met je Dyson Link-app te koppelen, selecteer het menu-icoon linksbovenaan het startscherm.

                   

Selecteer 'Toestel toevoegen' om het link-procedé te starten.

                   

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:

Eigenaar worden

De nieuwe gebruiker zal het link-procedé op zijn of haar mobiele toestel moeten doorlopen. Wanneer hem of haar gevraagd wordt 'Ben jij de nieuwe eigenaar van het toestel?', dan moet hij of zij 'Ja, dit is mijn toestel’ antwoorden.

                   

Ga naar de volgende stap

Reference code:

Je robot linken

Kijk na of je wifi-router internetverbinding heeft en of je mobiele toestel een goede signaalsterkte heeft.

We bevelen aan om de recentste versie van de Dyson Link-app te downloaden bij de app store van je mobiele toestel. De Dyson Link-app is beschikbaar op de App Store voor iOS-toestellen en op de Google Play Store voor Android-toestellen.

Hou er rekening mee dat je de app niet kunt downloaden als je geen compatibele versie gebruikt van het besturingssysteem van je smartphone of tablet. Versie 4.0 van de Dyson Link-app draait op iOS versies 10 en hoger, en op Android versies 5 en hoger.

Heb je de Dyson Link-app kunnen installeren?

Reference code:

Selectie gebruiker

De robot verwijderen en/of resetten, heeft andere gevolgen voor elke gebruiker.

Reference code:

Resetten

Deze actie zal de robot voorgoed van de Dyson Link-app verwijderen voor jou en alle andere geconnecteerde gebruikers. Deze actie stelt ook alles terug naar de fabrieksinstellingen.

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:

Robot verwijderen

Deze actie zal de robot voorgoed van de Dyson Link-app verwijderen. Hij zal nog altijd beschikbaar zijn voor andere gebruikers en zal werkschema's en wifi-instellingen bewaren.

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:

In kaart brengen en zonering - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Werkt de app zoals verwacht?"

Wat is 'in kaart brengen' en zonering?

Je robot kan een kaart van je woning maken. Hij kan ook meerdere kaarten creëren, als je meer dan één vloer in je woning hebt.

Zodra je een kaart hebt, kun je deze in verschillende zones opdelen. Dat is wat enerzijds in kaart brengen en anderzijds zonering wordt genoemd.

                   

Je kunt vervolgens verschillende zuigkracht-modi aan je verschillende zones toewijzen. Zo kun je bijvoorbeeld de hall schoonmaken in Quiet (stille modus) en de keuken op Max.

Je kunt ook Beperkingen gebruiken om het gedrag van je robot aan te passen in bepaalde zones, zoals het uitschakelen van zijn borstelstaaf bijvoorbeeld.

In kaart brengen en zonering geven je meer controle over je robot en hoe hij je woning schoonmaakt.

Hoe je woning in kaart brengen

Ga gewoon naar 'In kaart brengen en zonering' op het menu van je toestel en selecteer vervolgens 'Creëer een nieuwe kaart'.

Om de kaart snel en efficiënt te creëren, zal je robot je woning verkennen met de stofzuiger uitgeschakeld. Je moet daarvoor je robot ongestoord laten rondgaan.

Als je robot ergens vastloopt, dan moet je hem vrijmaken om het in kaart brengen opnieuw te starten. Bevrijd je robot gewoon uit de hindernis en plaats hem terug op de vloer op ongeveer dezelfde plaats en druk op de aan-uitknop om te hervatten.

                   

Hoe je kaart in zones opdelen

Zodra je robot klaar is met in kaart brengen, keert hij vanzelf terug naar het oplaadstation.

Je wordt dan verder begeleid om je kaart in zones op te delen. Als dat niet het geval is, ga dan naar 'In kaart brengen en zonering' in het menu van je toestel en volg de instructies op het scherm.

Het oplaadstation is een goed oriënteringspunt voor je kaart. Smalle zones op je kaart zijn waarschijnlijk deuropeningen en kunnen een goede plaats zijn om een zone te bepalen.

Wat volgt er?

Zodra je klaar bent met het indelen in zones, zal je de nieuwe zones zien in de navigatielijst van je startscherm.

Je kunt nu aan elk van hen zuigkracht-modi toewijzen.

Je robot zal ook zone per zone schoonmaken, je op je startscherm vertellen over welke zone het gaat en zal je kaart bijwerken naarmate hij elke zone schoonmaakt, zodat je halverwege een schoonmaakbeurt kunt volgen waar je bent gebleven.

Nieuw gevonden zones

Als je kaart onvolledig is na het 'In kaart brengen', dan kun je meer zones toevoegen door je robot tot die zones toegang te verlenen tijdens een schoonmaakbeurt.

Als de robot meer zones ontdekt om aan je kaart toe te voegen, ga dan naar 'In kaart brengen en zonering' in het menu van je robot en vervolgens naar 'Zones beheren'.

Volg hetzelfde procedé voor zonering.

Reference code:

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:

Zuigkracht-modi

Je robot kan een van de drie zuigkracht-modi gebruiken tijdens het schoonmaken.

Je kunt dit met de Dyson Link-app instellen.

                   

Max

Voor maximale zuigkracht.

Hoog

Voor krachtig schoonmaken.

Stil

Voor stiller schoonmaken en een langere werkingsduur.

Zonering

Als je de kaart van je robot hebt ingedeeld in zones, dan kun je per zone een zuigkracht-modus kiezen.

Selecteer 'In kaart brengen en zonering' voor meer informatie over deze functionaliteit.

                   

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:

Hoe je toestel van je app verwijderen

Kies het product, druk op het icoon voor instellingen bovenaan rechts en selecteer de instellingen van je toestel.

Surf vanaf hier verder naar de verwijder-sectie. Je vindt hier verdere informatie.

                   

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:
Reference code:

Hoe automatische updates activeren

De gemakkelijkste manier om zeker te zijn dat je robot altijd up-to-date is, is door automatische updates te activeren. Je kunt dit doen door je toestel via je thuisnetwerk te linken naar de Dyson Link-app.

Zodra de robot is gelinkt, kun je in de Dyson Link-app nakijken of automatische updates geactiveerd is.

Je kunt dit doen door het tandwiel-icoon rechtsbovenaan het scherm aan te tikken en vervolgens ‘Jouw robotinstellingen’ te selecteren. Scroll naar beneden door de instellingen en zorg ervoor dat de optie ‘Software auto-update’ is geselecteerd.

                   

Sommige functies zijn alleen beschikbaar op de laatste versie van de robotsoftware en de Dyson Link-app.

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:

Update via USB

De robotsoftware kan worden bijgewerkt met een USB-stick als er geen wifi-netwerk beschikbaar is.

Hou er rekening mee dat het toestel niet met een USB-stick wordt geleverd. Om via USB te updaten, zul je een stick nodig hebben die FAT32 geformateerd is, met minstens 500 MB vrije ruimte.

Zoek software-updates op de Dyson-website en download de laatste versie op je USB-stick zonder de naam te wijzigen. Verzeker je ervan dat deze software het enige item op de USB-stick is (geen andere bestanden, noch andere folders).

Als de robot op het oplaadstation is, til dan de robot op en plaats hem voor het oplaadstation.

                   

Wees zeker dat de robot UIT staat. Als er lampjes branden, druk op de stroomknop en houd hem vast tot de lampjes doven.

Verwijder de na-filter en steek de USB-stick in de USB-poort.

                   

Zodra de USB-stick is geplaatst, druk je op de stroomknop die je vasthoudt tot er een blauwe ring van bewegende lampjes verschijnt.

Zodra de upgrade voltooid is, gaan de lampjes uit. Vanaf dan is het veilig om de USB-stick te verwijderen en het filterdeksel terug te plaatsen.

                   

OPGELET: Probeer niet om het upgraden te onderbreken tot het helemaal voltooid is. De accu of USB-stick verwijderen tijdens een upgrade kan onherstelbare schade veroorzaken.

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Robot offline

Wanneer je jouw robot linkt, verleen je jouw robot toegang tot de Dyson-cloud en eveneens tot de Dyson Link-app op je smartphone via je thuiswifi.

Als een deel van die connectie wegvalt, dan kan het voorkomen dat je je robot niet meer kunt bedienen, of dat je geen toegang meer krijgt tot je kaartdata in de Dyson-cloud en dat geplande schoonmaakbeurten niet zullen starten.

De Dyson Link-app zal ook de bron van het probleem vermelden en verdere uitleg geven over hoe je het probleem kunt oplossen.

Als een van deze problemen zich voordoet, probeer dan de volgende stappen:

Verwijder je robot van zijn oplaadstation gedurende zo'n 30 seconden en plaats hem vervolgens terug. Dit dwingt je robot om opnieuw verbinding tot stand te brengen met je thuisnetwerk en de Dyson-cloud.

                   

Als het wifi-lampje van je robot onafgebroken knippert, dan kan je robot waarschijnlijk geen verbinding maken met je thuisnetwerk. Probeer je robots oplaadstation dichter bij je wifi-router te plaatsen om de signaalsterkte te verbeteren.

Ga na of er geen probleem is met je thuiswifi, door te testen of je smartphone via wifi op het internet geraakt.

Als je je router moet heropstarten, forceer dan ook je robot om opnieuw verbinding te maken door hem op te tillen en terug in zijn oplaadstation te plaatsen.

                   

Als het probleem aanhoudt, en het wifi-lampje van je robot brandt, dan is er mogelijk een probleem met de Dyson-cloud. Probeer het later opnieuw.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Duur van een schoonmaakbeurt

De duur van een schoonmaakbeurt is een raming en zal wisselen naargelang de volgende factoren:

Zuigkracht-modus

De specifieke zuigkracht-modus per zone kan de geraamde tijd zowel doen toenemen als afnemen.

Zo zal bijvoorbeeld de MAX-modus meestal sneller schoonmaken, maar als de ruimte te groot is om alles in één oplaadbeurt te voltooien, dan zal de robot naar zijn oplaadstation moeten terugkeren.

                   

Herlaadsnelheid

Afhankelijk van de gekozen zuigkracht-modus en de ruimte die de robot stofzuigt, kan het voorkomen dat hij 1 of meerdere keren moet heropladen. Elke heroplaadbeurt zal tijd toevoegen aan de vooraf geschatte tijd.

Navigatieproblemen

De robot kan klem geraken in een ingesloten of smalle ruimte of op een voorwerp. Dit kan ook gebeuren onder meubilair, bij het binnenkomen of verlaten van een kamer met smalle deuropeningen, drempels tussen kamers of niet opgeruimde voorwerpen.

                   

Als de robot deze problemen ondervindt, dan kan de voorziene schoonmaakduur oplopen.

Om dit te voorkomen, bevelen we aan je woning voor te bereiden vooraleer een schoonmaakbeurt te starten.

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Werkt de app zoals verwacht?

Reference code:

Verandering van positie of omgeving

Zones die niet meer op de kaart verschijnen of net nieuw ontdekt zijn, hebben geen bijbehorende zuigkracht-modus.

Als het oplaadstation kort geleden is verplaatst of de indeling van de woning is veranderd, dan moet je robot de ruimte opnieuw in kaart brengen.

                   

Navigatie

Als de robot geen toegang verkrijgt tot een bepaalde zone, dan zal deze zone niet op de kaart verschijnen. Om de robot in staat te stellen de hele woning in kaart te brengen, zorg ervoor dat hij overal vrij kan bewegen.

Verwijder alle losliggende voorwerpen uit de zone die je in kaart wilt brengen en controleer of alle binnendeuren openstaan terwijl het toestel in werking is.

                   

Nieuwe zone

De robot heeft mogelijk een nieuwe of eerder geblokkeerde zone ontdekt die als zone moet worden ingedeeld. Bestaande en nieuwe niet-gezoneerde kaarten moeten verwijderd worden.

Als je deze nieuwe oppervlakte als zone wenst in te delen voor toekomstige schoonmaakbeurten, ken deze dan een positie toe.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Kaart-creatie

Om de kaart snel en efficiënt te creëren, zal jouw robot je woning verkennen met de stofzuiger uitgeschakeld. Daarvoor moet je je robot ongehinderd laten verkennen.

                   

Als de robot onderbroken wordt, een hindernis tegenkomt of klem raakt, zal je het in kaart brengen-proces overnieuw moeten beginnen.

Zorg ervoor dat je robot zich vrij kan rondbewegen, zodat hij je hele woning in kaart kan brengen.

                   

Verwijder alle losliggende voorwerpen uit de zone die je in kaart wilt brengen en controleer of alle binnendeuren openstaan terwijl het toestel in werking is.

                   

Zodra je robot klaar is en naar het oplaadstation is teruggekeerd, zal je de gegenereerde kaart, samen met andere bestaande kaarten, kunnen zien op de Dyson Link-app.

Is er nu een kaart aangemaakt?

Reference code:

Robot vastgelopen

Controleer of je robot zich vrij kan bewegen en niet tussen hindernissen zit ingesloten. Als hij vastzit, neem dan gewoon je robot en plaats hem in de buurt waar hij al heeft schoongemaakt.

                   

Druk op de aan-uitknop op je robot om het schoonmaken te hervatten.

                   

Beperkingen

Als je robot regelmatig op dezelfde plaats vastloopt, dan kun je met de Dyson Link app een beperking voor die plaats toevoegen.

                   
Reference code:

Beperkingen

Als je robot regelmatig op dezelfde plaats vastloopt, dan kun je met de Dyson Link app een beperking voor die plaats toevoegen.

Je kunt drie soorten beperkingen instellen, op maat van jouw woning.

Niet-klimmen-beperking

Als je robot een 'niet-klimmen-zone' betreedt, dan zal hij deze plaats wel stofzuigen, maar voorkomen om over hindernissen te klimmen.

Als je robot meermaals vast komt zitten op kleine voorwerpen, dan raden we aan om dit type beperking in te stellen.

                   

Borstelstaaf-UIT-beperking

Wanneer je robot een 'Borstelstaaf-UIT-zone’ betreedt, dan zal hij deze plaats stofzuigen met de borstelstaaf uitgeschakeld.

Als je robots borstelstaaf regelmatig komt vast te zitten op dezelfde plaats, dan bevelen we aan om dit type beperking in te stellen.

                   

Vermijd-zone-beperking

’Vermijd-zone-beperkingen’ kunnen gebruikt worden om bepaalde zones niet door de robot te laten schoonmaken.

De beperking voorkomt dat die zone betreden wordt tijdens de schoonmaakbeurt.

                   

Hoe een beperking creëren - video.

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Werkt het apparaat nu zoals verwacht?"

Reference code:

Werkt het toestel nu zoals verwacht?

Reference code:

Verandering van positie of omgeving

Als het statusscherm op de Dyson Link-app de zone die de robot aan het schoonmaken is niet meer weergeeft, dan heeft de robot waarschijnlijk een verandering van de omgeving rondom hem waargenomen.

Als het oplaadstation kort geleden is verplaatst of de indeling van de woning is veranderd, dan moet je robot de ruimte opnieuw in kaart brengen.

                   

Navigatie

Als de robot geen toegang verkrijgt tot een bepaalde zone, dan zal deze zone niet op de kaart verschijnen. Om de robot in staat te stellen de hele woning in kaart te brengen, zorg ervoor dat hij overal vrij kan bewegen.

Verwijder alle losliggende voorwerpen uit de zone die je in kaart wilt brengen en controleer of alle binnendeuren openstaan terwijl het toestel in werking is.

                   

Nieuwe zone

De robot heeft mogelijk een nieuwe of eerder geblokkeerde zone ontdekt die als zone moet worden ingedeeld. Bestaande en nieuwe niet-gezoneerde kaarten moeten verwijderd worden.

Als je deze nieuwe oppervlakte als zone wenst in te delen voor toekomstige schoonmaakbeurten, ken deze dan een positie toe.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Vochtig of muf

Een vochtige of muffe geur wordt veroorzaakt wanneer stof in de cycloon in contact is gekomen met water.

Dit kan ook indirect contact met water zijn. Als je bijvoorbeeld licht vochtige haren van huisdieren stofzuigt, kan dit vocht samen met het stof in de cycloon de geur veroorzaken.

De geur kan ook ontstaan als het filter vochtig terug in het toestel wordt geplaatst.

                   

Alleen het filter mag worden gewassen. Het stofreservoir mag alleen met een vochtige doek worden schoongemaakt. Alle onderdelen moeten volledig droog zijn voordat ze in het toestel worden teruggeplaatst.

                   

Is er een onderdeel van het toestel met water schoongemaakt?

Reference code:

Waren alle met water schoongemaakte onderdelen volledig droog voor het toestel werd gebruikt?

Reference code:

Controles uitvoeren

Bij normaal gebruik kan een onaangename geur alleen veroorzaakt worden door iets dat het toestel heeft opgezogen. We bevelen aan om het toestel na te kijken op verstoppingen en de filters te wassen.

Als je kunt vaststellen van welk onderdeel van het toestel de geur vandaan komt, kan je het probleem oplossen door dit onderdeel te vervangen.

Selecteer de betreffende optie

Reference code:

Een verstopping verwijderen - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

Duw op de cycloon-ontspanknop en verwijder de cycloon. Controleer de cycloon en de inlaat op verstoppingen.

                   

Als het stofreservoir vol is, til de cycloon voorzichtig uit het stofreservoir en leeg de inhoud ervan in je huishoudvuilbak.

                   

Duw op de ontspanknop voor het filter en schuif de filterhouder omhoog.

Kijk beide filters na op verstoppingen.

                   

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Gebruik een muntstuk om het eindkapje van de borstelstaaf tegen de klok in te draaien en verwijder de borstelstaaf.

                   

Verwijder alle haar of vuil met de hand.

Verwijder alle vuilresten van het luchtkanaal onder de borstelstaaf.

                   

Vervang de borstelstaaf. Vergrendel de borstelstaaf terug, door het afdekkapje met het muntstuk met de klok mee te draaien.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Filters met water schoonmaken - filmpje

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

Was bij voorkeur beide filters minstens één keer per maand, om goede prestaties te behouden.

Verwijder de filters niet tijdens een schoonmaakbeurt. Wees zeker dat je robot UIT staat, vooraleer deze stappen te volgen.

                   

Duw op de ontspanknop voor de cycloon en verwijder de cycloon.

                   

Haal het pre-motorfilter eruit.

                   

Om het na-filter te verwijderen, druk de ontspanknop voor het filter in en schuif de filterhouder omhoog.

Het na-filter kan vervolgens worden verwijderd.

                   
/p> Was beide filters alleen met koud water. Gebruik geen warm water of schoonmaakmiddelen.

Schud met de filters om alle vuilresten en overtollige water te verwijderen. Herhaal de was-schudcyclus tot het water helder is.

                   

Laat beide filters helemaal aan de lucht drogen (zij moeten droog aanvoelen)

                   

Om terug in elkaar te plaatsen, zet alles in omgekeerde volgorde terug.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Controles uitvoeren

Bij normaal gebruik kan een onaangename geur alleen veroorzaakt worden door iets dat het toestel heeft opgezogen. We bevelen aan om het toestel na te kijken op verstoppingen en de filters te wassen.

Als je kunt vaststellen van welk onderdeel van het toestel de geur vandaan komt, kan je het probleem oplossen door dit onderdeel te vervangen.

Selecteer de betreffende optie

Reference code:

Zuigkracht-modi

Het motorgeluid kan verschillen naargelang de gebruikte zuigkracht-modus.

Als je robot van de ene zone naar de andere overgaat, dan kan toonhoogte van de motor veranderen als de zone is ingesteld met een andere zuigkracht-modus.

                   

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Hoge fluittoon

Een fluittoon wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een verstopping in de luchtkanalen van het toestel of door een opening in de dichtingen van de luchtkanalen.

Is er een verstopping?

Duw op de cycloon-ontspanknop en verwijder de cycloon. Controleer de cycloon en de inlaat op verstoppingen.

                   

Duw op de ontspanknop voor het filter en schuif de filterhouder omhoog.

Kijk beide filters na op verstoppingen.

                   

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Gebruik een muntstuk om de sluiting van de borstelstaaf tegen de klok in te draaien en verwijder de borstelstaaf.

                   

Verwijder alle haar of vuil met de hand.

Verwijder alle vuilresten van het luchtkanaal onder de borstelstaaf.

                   

Vervang de borstelstaaf. Vergrendel de borstelstaaf terug, door het afdekkapje met het muntstuk met de klok mee te draaien.

                   

Zet je robot terug in elkaar en plaats hem terug op dezelfde plaats op de vloer.

Duw op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Kijk de rupsbanden na

Druk eerst op de stroomknop om het toestel te pauzeren.

                   

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Kijk de rupsbanden na en verwijder alle haar of vuil met de hand.

Blijf de rupsbanden ronddraaien tot alle vuilresten zijn verwijderd.

                   

Gebruik een kruiskopschroevendraaier om de rupsbanden los te maken.

Verwijder alle vuilresten van onder de rupsbanden.

                   

Hou de rupsbanden op hun plaats vast, zet de deksels terug en zet alles vast met de schroeven.

                   

Plaats je robot terug op dezelfde plaats op de vloer.

Duw op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:
Reference code:

Heet bij het aanraken

De meeste Dyson-stofzuigers hebben een ingebouwd veiligheidssysteem dat het toestel uitschakelt als het oververhit raakt. Dit gebeurt gewoonlijk omdat de filters een wasbeurt nodig hebben of omdat je toestel verstopt zit.

Als je toestel blijft oververhitten, gebruik het dan niet meer totdat het voldoende is afgekoeld en controleer daarna de goede werking.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Branden er lampjes op het toestel?

Reference code:

Terugkeren mislukt

Als je robot geen enkel verklikkerlicht toont, dan is hij waarschijnlijk niet naar het oplaadstation kunnen terugkeren om op te laden en is hij uitgeschakeld toen de accu te weinig stroom had.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals de robot die zijn weg kwijtraakt, verandering van omgevingslicht, sensors die moeten gereinigd worden of de kamer die niet goed is voorbereid voor een schoonmaakbeurt. Je moet elke mogelijke oorzaak nagaan.

Controleer eventueel ook de positie van het oplaadstation.

                   

Omgevingslicht

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

De sensors schoonmaken

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Plaatsing oplaadstation

Kies een plaats waar je oplaadstation rondom 50 cm plaats heeft, vrij van andere voorwerpen. Dat betekent ook de ruimte boven het oplaadstation van je robot.

                   

Kies een plaats dichtbij je wifi-router om problemen met de verbinding te voorkomen.

We raden aan om een centrale plaats in je woning te kiezen, wat betrouwbaardere schoonmaakbeurten oplevert.

We adviseren ook een plaats met genoeg licht, maar niet in rechtstreeks zonlicht.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Knipperende oranje ring

De oranje ring wijst erop dat je robot tijdens het schoonmaken een probleem heeft ondervonden.

                   

Pulserende oranje ring

Houd er rekening mee dat een knipperende oranje ring niet hetzelfde betekent als een pulserende oranje ring.

Als de oranje ring pulseert (geleidelijk aan lichter en donkerder wordt), kies dan de passende optie.

                   

Welk verklikkerlampje verschijnt er?

Reference code:

Resetten

Als de robot op het oplaadstation is, til dan de robot op en plaats hem voor het oplaadstation.

Druk op de stroomknop tot de lampjes uitdoven.

                   

Test het toestel

Verwijder je robot van zijn oplaadstation en plaats hem terug.

Houd de aan-uitknop van je robot ingedrukt tot de blauwe ring oplicht.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Pulserende oranje ring

De oranje ring wijst erop dat je robot tijdens het schoonmaken een probleem heeft ondervonden.

                   

De robot toont een bijkomend verklikkerlampje om je helpen het probleem te vinden.

Selecteer de passende lichtoptie om de passende herstelstappen te zien.

Reference code:

Rupsbandlampje - stap per stap

Een rupsbandlampje geeft aan dat je robot niet kan bewegen, ofwel omdat hij klem zit ofwel omdat er iets klem zit in zijn rupsbanden.

                   

Controleer of je robot zich vrij kan bewegen en niet tussen hindernissen zit ingesloten. Als hij vastzit, neem dan gewoon je robot en plaats hem in de buurt waar hij al heeft schoongemaakt.

                   

Druk op de aan-uitknop op je robot om het schoonmaken te hervatten.

                   

Als je robot vaak op dezelfde plaats klem geraakt, bevelen we aan om een zone-beperking toe te voegen waarmee je robot dat stuk niet mee stofzuigt.

                   
Reference code:

De rupsbanden controleren - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van onze stapsgewijze instructies onder "Heeft dit het probleem opgelost?"

Reference code:

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Kijk de rupsbanden na en verwijder alle haar of vuil met de hand.

Blijf de rupsbanden ronddraaien tot alle vuilresten zijn verwijderd.

                   

Gebruik een kruiskopschroevendraaier om de rupsbanden los te maken.

Verwijder alle vuilresten van onder de rupsbanden.

                   

Hou de rupsbanden op hun plaats vast, zet de deksels terug en zet alles vast met de schroeven.

                   

Plaats je robot terug op dezelfde plaats op de vloer.

Duw op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Ononderbroken oranje ring

De oranje ring wijst erop dat je robot tijdens het schoonmaken een probleem heeft ondervonden.

                   

Als de oranje ring ononderbroken licht geeft met een bijkomend oplaadstation-lampje, dan heeft het probleem de schoonmaakbeurt gestopt. Druk op de stroomknop tot de lampjes uitgaan. Start je volgende schoonmaakbeurt zoals gewoonlijk.

                   

Als het probleem zich op dezelfde plaats herhaalt, dan raden we aan om het volgende te controleren.

Omgevingslicht

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

Controleer de sensors

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Plaatsing oplaadstation

Kies een plaats waar je oplaadstation rondom 50 cm plaats heeft, vrij van andere voorwerpen. Dat betekent ook de ruimte boven het oplaadstation van je robot.

                   

Kies een plaats dichtbij je wifi-router om problemen met de verbinding te voorkomen.

We raden aan om een centrale plaats in je woning te kiezen, wat betrouwbaardere schoonmaakbeurten oplevert.

We adviseren ook een plaats met genoeg licht, maar niet in rechtstreeks zonlicht.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Blauwe ring

De blauwe ring geeft de schoonmaakstatus van je robot aan.

                   

Een scrollende blauwe ring geeft aan dat je robot zich klaarmaakt om te gaan schoonmaken.

                   

De blauwe ring blijft ononderbroken terwijl hij oplaadt tijdens een schoonmaakbeurt.

                   

Een pulserende blauwe ring geeft aan dat je robot gepauzeerd is: druk opnieuw op de aan-uitknop om te herstarten.

                   

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

De contactpunten schoonmaken

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Veeg de metalen contactpunten onderaan de robot schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Veeg de metalen contactpunten op het oplaadstation schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

                   

Plaats de robot op het oplaadstation met het stofreservoir naar de muur gekeerd.

Het acculampje moet oplichten om aan te geven dat je robot aan het opladen is.

                   

Brandt het acculampje?

Reference code:

Controleer het oplaadstation

Kijk na of je oplaadstation stroom heeft, wat wordt aangegeven door het blauwe licht op je oplaadstation.

                   

Brandt het licht op het oplaadstation?

Reference code:

Controleer de stroomtoevoer

Kijk na of de lader goed in het stopcontact zit.

Kijk ook na of de kabel stevig in de stekkeropening van het oplaadstation zelf zit.

                   

Als het licht op het oplaadstation nog steeds niet brandt, steek dan de kabel in de stekkeropening aan de andere kant van het oplaadstation.

Als dit het probleem niet verhelpt, test dan de lader in een ander stopcontact.

                   

Als slechts één van de stekkeropeningen in het oplaadstation werkt, selecteer dan ‘Het oplaadstation is beschadigd’.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Reseat the battery

Verwijder het post-filter om de accu terug te plaatsen. Druk op de knop voor het ontgrendelen van het filter en schuif de filterklep omhoog.

Het post-filter kan vervolgens worden verwijderd.

                   

Gebruik een kruiskopschroevendraaier om de batterijschroef los te maken.

                   

Verwijder de accu.

                   

Wait 10 seconds before reinserting and securing the battery with the Philips screw.

                   

Vervang het na-filter en de na-filterhoes.

                   

We raden je aan de nieuwste versie van de Dyson Link-app te downloaden in de appstore of marketplace van jouw apparaat. De Dyson Link-app is verkrijgbaar in de appstore voor iOS-apparaten en in de Google Play Store voor Android-apparaten.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Starten met schoonmaken

Houd de aan-uitknop van je robot ingedrukt tot de blauwe ring oplicht.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Oplaadstation-lampje

Het oplaadstationlampje geeft aan dat je robot naar zijn oplaadstation onderweg is, ofwel om halverwege het schoonmaken op te laden, of bij het einde van de schoonmaakbeurt.

                   

Als de poetsbeurt niet vanaf het oplaadstation is gestart, zal de robot naar zijn startpositie terugkeren.

                   

Ononderbroken oranje ring

Als het oplaadstationlampje samen met een ononderbroken oranje ring oplicht, dan is de poetsbeurt gestopt omwille van een probleem.

Dit kan verschillende oorzaken hebben: de robot is zijn weg kwijt, het omgevingslicht is veranderd, de sensors moeten schoongemaakt worden of de kamer is niet goed voorbereid. Elk van deze problemen moet gecontroleerd worden.

                   

Omgevingslicht

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

Controleer de sensors

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Plaatsing oplaadstation

Kies een plaats waar je oplaadstation rondom 50 cm plaats heeft, vrij van andere voorwerpen. Dat betekent ook de ruimte boven het oplaadstation van je robot.

                   

Kies een plaats dichtbij je wifi-router om problemen met de verbinding te voorkomen.

We raden aan om een centrale plaats in je woning te kiezen, wat betrouwbaardere schoonmaakbeurten oplevert.

We adviseren ook een plaats met genoeg licht, maar niet in rechtstreeks zonlicht.

                   

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Software-update verklikkerlicht

Een bewegende blauwe ring geeft aan dat er een software-update aan de gang is.

                   

Als je auto-update geactiveerd hebt, zal jouw robot automatisch de laatste software installeren. Om te updaten moet hij uitgeschakeld zijn, op het oplaadstation staan en verbonden zijn met wifi.

Zodra de software-update klaar is, gaan de lampjes van de robot weer aan.

                   

Onderbreek je robot niet wanneer een software-update aan de gang is.

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Wifi-lampje

Het wifi-lampje geeft de connectiestatus van je robot aan.

                   

Een pulserend wifi-lampje geeft aan dat je robot probeert verbinding te maken met je thuisnetwerk. Dit verandert in een ononderbroken wifi-lampje zodra je robot geconnecteerd is.

                   

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Heb je jouw robot eerder al met de Dyson Link-app geconnecteerd?

Reference code:

Dyson Link-app

De robot moet gelinkt zijn met de Dyson Link-app vooraleer hij verbinding kan maken met je wifi-router.

In de de volgende stap wordt uitgelegd hoe je je toestel linkt.

Ga naar de volgende stap

Reference code:

Robot offline

Verwijder je robot van zijn oplaadstation gedurende zo'n 30 seconden en plaats hem vervolgens terug. Dit dwingt je robot om opnieuw verbinding tot stand te brengen met je thuisnetwerk en de Dyson-cloud.

                   

Als het wifi-lampje van je robot onafgebroken knippert, dan kan je robot waarschijnlijk geen verbinding maken met je thuisnetwerk. Probeer je robots oplaadstation dichter bij je wifi-router te plaatsen om de signaalsterkte te verbeteren.

                   

Ga na of er geen probleem is met je thuiswifi, door te testen of je smartphone via wifi op het internet geraakt.

Als je je router moet heropstarten, forceer dan ook je robot om opnieuw verbinding te maken door hem op te tillen en terug in zijn oplaadstation te plaatsen.

                   

Als het probleem aanhoudt, en het wifi-lampje van je robot brandt, dan is er mogelijk een probleem met de Dyson-cloud. Probeer het later opnieuw.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Reseat the battery

Verwijder het post-filter om de accu terug te plaatsen. Druk op de knop voor het ontgrendelen van het filter en schuif de filterklep omhoog.

Het post-filter kan vervolgens worden verwijderd.

                   

Gebruik een kruiskopschroevendraaier om de batterijschroef los te maken.

                   

Verwijder de accu.

                   

Wait 10 seconds before reinserting and securing the battery with the Philips screw.

                   

Vervang het na-filter en de na-filterhoes.

                   

We raden je aan de nieuwste versie van de Dyson Link-app te downloaden in de appstore of marketplace van jouw apparaat. De Dyson Link-app is verkrijgbaar in de appstore voor iOS-apparaten en in de Google Play Store voor Android-apparaten.

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

De verklikkerlichtjes van je robot

Bekijk de video of selecteer hieronder de juiste optie voor informatie over lampjes op de robot.

Reference code:

Acculampjes

De acculampjes geven de staat van je robots acculading weer.

                   

Een pulserend acculampje geeft aan dat je robot aan het opladen is. Dit verandert in een ononderbroken acculampje zodra je robot volledig is opgeladen.

                   

Eén enkel knipperend acculampje geeft aan dat je robot nog weinig accuspanning heeft en dat hij terugkeert naar zijn startpositie.

                   

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

De contactpunten schoonmaken

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Veeg de metalen contactpunten onderaan de robot schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Veeg de metalen contactpunten op het oplaadstation schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

                   

Plaats de robot op het oplaadstation met het stofreservoir naar de muur gekeerd.

Het acculampje moet oplichten om aan te geven dat je robot aan het opladen is.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Terugkeren mislukt

Als je robot tijdens het schoonmaken een probleem ondervindt dat hij niet kan oplossen, gaan er een oranje ring en een extra licht branden.

                   

Als je robot geen enkel verklikkerlicht toont, dan is hij waarschijnlijk niet naar het oplaadstation kunnen terugkeren om op te laden en is hij uitgeschakeld toen de accu te weinig stroom had.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals de robot die zijn weg kwijtraakt, verandering van omgevingslicht, sensors die moeten gereinigd worden of de kamer die niet goed is voorbereid voor een schoonmaakbeurt. Je moet elke mogelijke oorzaak nagaan.

Controleer eventueel ook de positie van het oplaadstation.

Omgevingslicht

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

De sensors schoonmaken

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Plaatsing oplaadstation

Kies een plaats waar je oplaadstation rondom 50 cm plaats heeft, vrij van andere voorwerpen. Dat betekent ook de ruimte boven het oplaadstation van je robot.

                   

Kies een plaats dichtbij je wifi-router om problemen met de verbinding te voorkomen.

We raden aan om een centrale plaats in je woning te kiezen, wat betrouwbaardere schoonmaakbeurten oplevert.

We adviseren ook een plaats met genoeg licht, maar niet in rechtstreeks zonlicht.

                   

Werkt het toestel nu zoals verwacht?

Reference code:

Oplaadstation-fout

Je robot voltooit het koppelen met het oplaadstation als hij stroom op de contacten van het oplaadstation detecteert.

Kijk na of je oplaadstation stroom heeft, wat wordt aangegeven door het blauwe licht op je oplaadstation.

Kijk na of je oplaadstation helemaal open staat en op een vlakke grond staat zodat het station niet makkelijk kan bewegen.

                   

Brandt het licht op het oplaadstation?

Reference code:

Controleer het oplaadstation

Je robot gebruikt zijn camera om de oplaadstation-doelwitten te herkennen en zich recht voor het oplaadstation te plaatsen.

Zorg ervoor dat je robot zijn oplaadstation-doelwitten gemakkelijk kan zien vanuit elke hoek.

Controleer of je robots oplaadstation tijdens de schoonmaakbeurt niet verplaatst is.

                   

Je robot heeft plaats nodig om voor het oplaadstation te manoeuvreren.

Voorzie minstens 50 cm vrije vlakke vloer rond het oplaadstation.

                   

De contactpunten schoonmaken

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Veeg de metalen contactpunten onderaan de robot schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Veeg de metalen contactpunten op het oplaadstation schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

                   

Plaats de robot op het oplaadstation met het stofreservoir naar de muur gekeerd.

Het acculampje moet oplichten om aan te geven dat je robot aan het opladen is.

                   

Brandt het acculampje?

Reference code:

Het schoonmaken starten

Als je klaar bent om een schoonmaakbeurt te beginnen, houd dan gewoon de aan-uitknop van je robot ingedrukt tot de blauwe ring oplicht.

                   

Het oplaadstation testen

Als je wenst dat je robot naar zijn oplaadstation terugkeert, dan kun hem met de Dyson Link-app opdracht geven de schoonmaakbeurt te stoppen.

Je robot zoekt dan automatisch zijn weg terug naar het oplaadstation om op te laden, klaar voor zijn volgende schoonmaakbeurt.

Werkt het toestel nu zoals verwacht?

Reference code:

Is je robot nog altijd aan het schoonmaken?

Reference code:

Robot is zijn weg kwijt

Als je robot tijdens het schoonmaken een probleem ondervindt dat hij niet kan oplossen, gaan er een oranje ring en een extra licht branden.

Als je robot geen enkel verklikkerlicht toont, dan is hij waarschijnlijk niet naar het oplaadstation kunnen terugkeren om op te laden en is hij uitgeschakeld toen de accu te weinig stroom had.

                   
Reference code:

Terugkeren mislukt

Als je robot geen enkel verklikkerlicht toont, dan is hij waarschijnlijk niet naar het oplaadstation kunnen terugkeren om op te laden en is hij uitgeschakeld toen de accu te weinig stroom had.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals de robot die zijn weg kwijtraakt, verandering van omgevingslicht, sensors die moeten gereinigd worden of de kamer die niet goed is voorbereid voor een schoonmaakbeurt. Je moet elke mogelijke oorzaak nagaan.

Controleer eventueel ook de positie van het oplaadstation.

                   

Omgevingslicht

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

De sensors schoonmaken

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Plaatsing oplaadstation

Kies een plaats waar je oplaadstation rondom 50 cm plaats heeft, vrij van andere voorwerpen. Dat betekent ook de ruimte boven het oplaadstation van je robot.

                   

Kies een plaats dichtbij je wifi-router om problemen met de verbinding te voorkomen.

We raden aan om een centrale plaats in je woning te kiezen, wat betrouwbaardere schoonmaakbeurten oplevert.

We adviseren ook een plaats met genoeg licht, maar niet in rechtstreeks zonlicht.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Zet je robot op een andere plaats

Als je merkt dat je robot raar beweegt tijdens de schoonmaakbeurt, zoals willekeurig rondrijden of ter plaatse rondjes draaien, dan is hij waarschijnlijk zijn weg kwijt.

In dat geval, pauzeer en verplaats je robot naar zijn startpositie of net voor zijn oplaadstation. Druk vervolgens op de stroomknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Als de robot steeds op dezelfde plaats zijn weg kwijtraakt, ga dan na of er overal genoeg licht is, of de sensors van de robot schoon zijn en of de kamervloer is opgeruimd voor het starten van de schoonmaakbeurt.

Overweeg eventueel ook om je oplaadstation een andere plaats te geven.

                   

Omgevingslicht

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

De sensors schoonmaken

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Plaatsing oplaadstation

Kies een plaats waar je oplaadstation rondom 50 cm plaats heeft, vrij van andere voorwerpen. Dat betekent ook de ruimte boven het oplaadstation van je robot.

                   

Kies een plaats dichtbij je wifi-router om problemen met de verbinding te voorkomen.

We raden aan om een centrale plaats in je woning te kiezen, wat betrouwbaardere schoonmaakbeurten oplevert.

We adviseren ook een plaats met genoeg licht, maar niet in rechtstreeks zonlicht.

                   

Werkt het toestel nu zoals verwacht?

Reference code:

Automatische updates

Als je robot problemen ondervindt terwijl hij zich door je woning voortbeweegt, kijk dan na of hij de laatst beschikbare software gebruikt.

We brengen geregeld software-updates uit die de betrouwbaarheid van je robot verbeteren en nieuwe functionaliteit toevoegt.

Hoe automatische updates activeren

De gemakkelijkste manier om zeker te zijn dat je robot altijd up-to-date is, is door automatische updates te activeren. Je kunt dit doen door je toestel via je thuisnetwerk te linken naar de Dyson Link-app.

Zodra de robot is gelinkt, kun je in de Dyson Link-app nakijken of automatische updates geactiveerd is.

Je kunt dit doen door het tandwiel-icoon rechtsbovenaan het scherm aan te tikken en vervolgens ‘Jouw robotinstellingen’ te selecteren. Scroll naar beneden door de instellingen en zorg ervoor dat de optie ‘Software auto-update’ is geselecteerd.

                   

Sommige functies zijn alleen beschikbaar op de laatste versie van de robotsoftware en de Dyson Link-app.

Reference code:

Over het oplaadstation

Als een schoonmaakbeurt vanaf het oplaadstation is gestart, dan kan de robot halverwege het schoonmaken terugkeren om herop te laden.

Hou er rekening mee dat in de Dyson Link-app geplande schoonmaakbeurten alleen maar vanaf het oplaadstation kunnen starten.

                   

Schoonmaken op één plek

Als je je robot opheft en hem plaatst waar je wilt dat hij schoonmaakt, dan zal je robot niet opnieuw gaan opladen wanneer de accu bijna leeg is. In plaats daarvan, zal hij terugkeren naar zijn vertrekplaats en uitschakelen.

                   
Reference code:

Controleer het oplaadstation

Om de robot een geplande of ongeplande schoonmaakbeurt vanaf de Dyson Link-app te laten starten, moet de robot op een oplaadstation met stroom staan.

                   

Kijk na of je oplaadstation stroom heeft, wat wordt aangegeven door het blauwe licht op je oplaadstation.

                   

Brandt het licht op het oplaadstation?

Reference code:

De contactpunten schoonmaken

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Veeg de metalen contactpunten onderaan de robot schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Veeg de metalen contactpunten op het oplaadstation schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

                   

Plaats de robot op het oplaadstation met het stofreservoir naar de muur gekeerd.

Het acculampje moet oplichten om aan te geven dat je robot aan het opladen is.

                   

Brandt het acculampje?

Reference code:

Starten met schoonmaken

Als je klaar bent om een schoonmaakbeurt te beginnen, houd dan gewoon de aan-uitknop van je robot ingedrukt tot de blauwe ring oplicht.

                   

Is de robot gestart met schoonmaken?

Reference code:

Controleer verlichting

Je robot kan moeilijkheden ondervinden om zijn belichting te regelen als hij aan het begin van een schoonmaakbeurt in rechtstreeks zonlicht staat of in een heel heldere witte ruimte.

                   

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

Lage accu

Je robot zal nu niet aan zijn volgende schoonmaakbeurt beginnen tot hij over genoeg accuspanning beschikt om zijn motors aan te zetten.

Plaats je robot terug in het oplaadstation en laat hem ten minste 30 minuten opladen.

Je kunt je volgende schoonmaakbeurt starten zoals gewoonlijk.

                   

Werkt het toestel nu zoals verwacht?

Reference code:

Schoonmaakrasters

De robot maakt schoon in 5m x 5m-rasters. Hij zal elke rastersectie schoonmaken vooraleer hij verder gaat naar het aangrenzende 5m x 5m-raster.

Wanneer een schoonmaakbeurt vanaf het oplaadstation start, dan zal het eerste raster zich vanaf de muur weg aftekenen.

Als de robot niet op het oplaadstation stond bij de start van een schoonmaakbeurt, dan wordt het eerste raster gecentraliseerd vanaf zijn startpositie.

                   

De robot maakt vaak schoon in een spiraalvormig patroon, maar hij mag niet ter plaatse gaan ronddraaien.

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

De borstelstaaf nakijken - video

Volg de stappen in het filmpje.

De borstelstaaf nakijken - stap voor stap

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Gebruik een muntstuk om het eindkapje van de borstelstaaf tegen de klok in te draaien en verwijder de borstelstaaf.

                   

Verwijder alle haar of vuil met de hand.

Verwijder alle vuilresten van het luchtkanaal onder de borstelstaaf.

                   

Vervang de borstelstaaf. Vergrendel de borstelstaaf terug, door het afdekkapje met het muntstuk met de klok mee te draaien.

                   

De rupsbanden controleren - video

Volg de stappen in het filmpje.

De rupsbanden controleren - stap voor stap

Kijk de rupsbanden na en verwijder alle haar of vuil met de hand.

Blijf de rupsbanden ronddraaien tot alle vuilresten zijn verwijderd.

                   

Gebruik een kruiskopschroevendraaier om de rupsbanden los te maken.

Verwijder alle vuilresten van onder de rupsbanden.

                   

Hou de rupsbanden op hun plaats vast, zet de deksels terug en zet alles vast met de schroeven.

                   

Is het probleem hiermee opgelost?

Reference code:

Voorwerpdetectie

Je robot beschikt over infrarood-afstandssensors om hindernissen te detecteren en ze te omzeilen.

De sensors werken het best voor grote hindernissen, zoals muren en groot meubilair. Kleine of smalle voorwerpen, zoals tafel- of stoelpoten worden soms niet waargenomen. Blinkende of doorzichtige oppervlakken zoals metalen vuilnisbakken, chromen stoelpoten, spiegels, glas in ramen en deuren kunnen ook aan de waarneming van de sensors ontsnappen. Zwarte muren worden eventueel niet waargenomen als er niet genoeg licht is.

In elk geval vertrouwt de robot op een gevoelig stootdetectiesysteem dat schade aan uw bezittingen voorkomt wanneer de robot ermee in contact komt.

                   

Alhoewel dit normaal gedrag is, kun je het aantal botsingen verminderen door de sensors schoon te houden en de kamer voor te bereiden.

De sensors schoonmaken

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Duistere omgeving

Je robot zal een gebrek aan licht compenseren door selectief zijn ledverlichting te gebruiken in donkere zones. Hij is niet ontworpen om in volledige duisternis te werken.

Zorg ervoor dat je robot voldoende licht heeft om zijn weg te vinden tijdens het schoonmaken.

                   

Het is normaal dat de leds van lichtsterkte veranderen afhankelijk van het aanwezige licht.

Als de robot zich nog steeds niet goed kan voortbewegen in een donkere omgeving, dan ligt dat mogelijk aan sterke wisselingen in licht.

Dit sterke contrast in lichtintensiteit kan worden verholpen door de gordijnen of zonneblinden dicht te schuiven.

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Halverwege het schoonmaken heropladen

Wanneer grote oppervlakken worden schoongemaakt, kan het voorkomen dat de robot halverwege de schoonmaakbeurt de accu gaat bijladen op het oplaadstation vooraleer hij verder gaat met schoonmaken. Dit is normaal gedrag.

Als het omgevingslicht verandert terwijl de robot op het oplaadstation staat, dan kan het hervatten van de schoonmaakbeurt tot drie uur worden uitgesteld.

                   

Schoonmaakschema

Je robot is misschien een geplande schoonmaakbeurt aan het uitvoeren. Je kunt alle actieve tijdsschema's van je robot op de Dyson Link-app bekijken.

Werkt het toestel zoals verwacht?

Reference code:

Aan de slag - video

Volg de stappen in het filmpje.

Reference code:

Plaatsing oplaadstation

Kies een plaats waar je oplaadstation rondom 50 cm plaats heeft, vrij van andere voorwerpen. Dat betekent ook de ruimte boven het oplaadstation van je robot.

                   

Kies een plaats dichtbij je wifi-router om problemen met de verbinding te voorkomen.

We raden aan om een centrale plaats in je woning te kiezen, wat betrouwbaardere schoonmaakbeurten oplevert.

We adviseren ook een plaats met genoeg licht, maar niet in rechtstreeks zonlicht.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Het oplaadstation installeren

Open het oplaadstation in een hoek van 90° en plaats het tegen de muur.

                   

Plug het oplaadsnoer in een van de twee kanten van het oplaadstation.

                   

Controleer vervolgens of het oplaadstation stroom heeft. Het blauwe stroomlampje moet branden.

                   

Ruim tot slot alle overtollige snoer op door het rond de stekker te wikkelen.

                   

Laad de robot op

Plaats de robot op het oplaadstation met het stofreservoir naar de muur gekeerd.

                   

Het acculicht duidt aan dat je robot aan het opladen is.

Een ononderbroken acculicht geeft aan dat je robot volledig opgeladen is.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Je woning voorbereiden

Telkens je begint schoon te maken, adviseren we het volgende:

  • Verwijder lichte tapijten of losse voorwerpen die je robot zou kunnen opzuigen.
  • Ruim hindernissen op zoals schoenveters of fijne kabels die verstrikt kunnen raken in de borstelstaaf.
  • Verwijder alle gemorste vloeistoffen of scherpe voorwerpen die je robot kunnen beschadigen.
  • Let erop dat er niets in de weg staat zoals zakken, tassen of schoenen binnen het bereik van 10 cm tot elk niveauverschil.
  • Zorg ervoor dat er overal voldoende licht is tijdens de duur van de schoonmaakbeurt, ook daar waar al is schoongemaakt.
                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Starten met het schoonmaken van alle zones

Als je klaar bent om een schoonmaakbeurt te beginnen, houd dan gewoon de aan-uitknop van je robot ingedrukt tot de blauwe ring oplicht.

                   

Starten met het schoonmaken van een specifieke plaats

Als je je robot opheft en hem plaatst waar je wilt dat hij schoonmaakt, dan zal je robot niet opnieuw gaan opladen wanneer de accu bijna leeg is. In plaats daarvan, zal hij terugkeren naar zijn vertrekplaats en uitschakelen.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Open de pdf voor de gebruikershandleiding.

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Robot

                   

Oplaadstation

                   

Lader

                   

Handleiding

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Je robot leren kennen

De basis

                   

De behuizing

                   

Het pre-motorfilter

                   

Het na-filter

                   

Het oplaadstation

                   

De stekkereenheid

                   
Reference code:

De behuizing

Navigatiecamera

                   

Cycloonpack-ontspanknop

                   

Cycloonpack (cycloon, cycloonkap en stofreservoir)

                   

Sensors

                   

Vingersteun

                   

Stroomknop

                   

USB-poort (achter het na-motorfilter)

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Het oplaadstation

Stroomstekker

                   

Stroomverklikkerlicht

                   

Oplaadcontacten

                   

Doelwitten oplaadstation

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Het na-motorfilter

De na-motorfilter zit achter het filterdeksel aan de achterzijde van je robot.

                   

Het pre-motorfilter

Het pre-motorfilter vind je door het cycloonpack van je robot te verwijderen.

                   

Controleer en was regelmatig de twee filters volgens de aanwijzingen om goede prestaties te behouden.

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Filters met water schoonmaken - filmpje

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van de stapsgewijze gids onder "Kunnen we je verder nog ergens mee helpen?"

Reference code:

Filters reinigen

Was bij voorkeur beide filters minstens één keer per maand, om goede prestaties te behouden.

Verwijder de filters niet tijdens een schoonmaakbeurt. Wees zeker dat je robot UIT staat, vooraleer deze stappen te volgen.

                   

Duw op de ontspanknop voor de cycloon en verwijder de cycloon.

                   

Haal het pre-motorfilter eruit.

                   

Om het na-filter te verwijderen, druk de ontspanknop voor het filter in en schuif de filterhouder omhoog.

Het na-filter kan vervolgens worden verwijderd.

                   
/p> Was beide filters alleen met koud water. Gebruik geen warm water of schoonmaakmiddelen.

Schud met de filters om alle vuilresten en overtollige water te verwijderen. Herhaal de was-schudcyclus tot het water helder is.

                   

Laat beide filters helemaal aan de lucht drogen (zij moeten droog aanvoelen)

                   

Om terug in elkaar te plaatsen, zet alles in omgekeerde volgorde terug.

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

De stekkereenheid

Ruim tot slot alle overtollige snoer op door het rond de stekker te wikkelen.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Je toestel vanuit het land van oorsprong meenemen

We zullen je zo goed mogelijk helpen als je beslist om met je toestel naar een ander land te gaan, maar we bevelen dit niet aan voor de volgende redenen:

  1. Het toestel is alleen getest om conform te zijn met de veiligheidsregelgeving van het land van oorsprong
  2. Sommige landen gebruiken een andere elektriteitsvoorziening.
  3. Er worden verschillende stekkers gebruikt in verschillende landen en Dyson raadt af om een stekkeradaptor te gebruiken.
  4. We zijn overtuigd van het belang van een goede ondersteuning na verkoop. Niet alle Dyson-gebieden kunnen het hele productassortiment ondersteunen en sommige landen kunnen eventueel de reserveonderdelen niet leveren of deze producten repareren.

Daarom bepaalt de garantie uitdrukkelijk dat het toestel alleen in het land van oorsprong mag gebruikt worden.

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Navigatie

De robot gebruikt een uniek 360°-kijksysteem om zijn weg in je woning te vinden.

                   

In plaatsen met weinig licht gebruikt je robot zijn ring met led-verlichting om selectief deze plaatsen te belichten waardoor hij beter kan navigeren.

                   

Zodra je robot zijn positie heeft bepaald, gebruikt hij ook infraroodsensors om een kaart van je woning uit te tekenen die hij vervolgens gebruikt om zijn schoonmaaktraject te plannen.

Hij gebruikt deze sensors ook om rond hindernissen zoals meubels te rijden.

                   

Schoonmaakrasters

De robot maakt schoon in 5m x 5m-rasters. Hij zal elke rastersectie schoonmaken vooraleer hij verder gaat naar het aangrenzende 5m x 5m-raster.

Wanneer een schoonmaakbeurt vanaf het oplaadstation start, dan zal het eerste raster zich vanaf de muur weg aftekenen.

Als de robot niet op het oplaadstation stond bij de start van een schoonmaakbeurt, dan wordt het eerste raster gecentraliseerd vanaf zijn startpositie.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Plaats van het serienummer

Het serienummer bevindt zich op de achterkant van de handleiding. Je vindt het ook achter het stofreservoir op de hoofdbehuizing.

                   

Duw op de cycloon-ontspanknop en verwijder de cycloon om het serienummer van de hoofdbehuizing af te lezen.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

De sensors schoonmaken

Controleer bij voorkeur aan het einde van elke schoonmaakbeurt de sensorklepjes en de navigatiecamera op vuil, stof, vingerafdrukken en vegen.

                   

Veeg de sensorklepjes en navigatiecamera schoon met een zacht, droog microvezeldoek.

Gebruik geen vloeibare schoonmaakmiddelen, vloeistoffen of sprays.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Het stofreservoir legen - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van de stapsgewijze gids onder "Kunnen we je verder nog ergens mee helpen?"

Reference code:

Het stofreservoir tijdens een schoonmaakbeurt leegmaken

Als het stofreservoir halverwege het schoonmaken moet worden leeggemaakt, druk dan op de stroomknop om het toestel te pauzeren.

                   

Maak het stofreservoir voor elke schoonmaakbeurt leeg en doe dit ook zodra het vuil de MAX-markering bereikt - laat het niet overvol geraken.

                   

Duw op de ontspanknop voor de cycloon en verwijder de cycloon.

                   

Til de cycloon voorzichtig uit het stofreservoir en leeg de inhoud ervan in je huishoudvuilbak.

                   

Plaats je robot ongeveer waar hij gebleven was en druk op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Reference code:

Een verstopping verwijderen - video

Volg de stappen in de video.

Vind de tekstversie van de stapsgewijze gids onder "Kunnen we je verder nog ergens mee helpen?"

Reference code:

Blokkering verwijderen

Duw op de cycloon-ontspanknop en verwijder de cycloon. Controleer de cycloon en de inlaat op verstoppingen.

                   

Als het stofreservoir vol is, til de cycloon voorzichtig uit het stofreservoir en leeg de inhoud ervan in je huishoudvuilbak.

                   

Duw op de ontspanknop voor het filter en schuif de filterhouder omhoog.

Kijk beide filters na op verstoppingen.

                   

Plaats je robot voorzichtig ondersteboven op een zachte ondergrond.

Zo voorkom je schade aan de camera en de sensors.

                   

Gebruik een muntstuk om het eindkapje van de borstelstaaf tegen de klok in te draaien en verwijder de borstelstaaf.

                   

Verwijder alle haar of vuil met de hand.

Verwijder alle vuilresten van het luchtkanaal onder de borstelstaaf.

                   

Vervang de borstelstaaf. Vergrendel de borstelstaaf terug, door het afdekkapje met het muntstuk met de klok mee te draaien.

                   

Zet je robot terug in elkaar en plaats hem terug op dezelfde plaats op de vloer.

Duw op de pauzeknop om het schoonmaken te hervatten.

                   

Kunnen we je met iets anders helpen?

Haal meer uit jouw Dyson met de MyDysonᵀᴹ app

Download de MyDysonᵀᴹ app om te registreren.

Profiteer van snelle toegang tot gepersonaliseerde tips en 24/7 ondersteuning.

Het lijkt erop dat we online geen oplossing kunnen vinden.

Neem voor meer hulp contact op met onze Klantenservice.

We vinden het fijn dat te horen.

Dank je wel dat je Dyson-online support gebruikt.

De Dyson-garantie

Instructievideo's en tips

Instructievideo's en tips

Om optimaal te profiteren van de apparaat.Snel en gemakkelijk.
Exclusieve voordelen voor eigenaren

Exclusieve voordelen voor eigenaren

Met voorrang toegang tot voorproefjes van nieuwe Dyson-technologie, -evenementen en -aanbiedingen.
Advies van experts.7 dagen per week.

Advies van experts.7 dagen per week.

Gratis bellen en live chatten.Het juiste advies voor jouw product, van de mensen van Dyson zelf.
Reparaties en vervangingen zonder gedoe.

Reparaties en vervangingen zonder gedoe.

Gratis vervangende onderdelen en reparaties tijdens de garantieperiode.En wat we niet kunnen repareren, vervangen we.

Neem contact op.

Onze experts staan klaar om je te helpen.

Bel ons gratis op +31207931154

Helpdesk in Nederland open
maandag tot vrijdag 8.00 - 20.00 uur
zaterdag 9.00 - 14.00 uur