Navigatie overslaan
Je voorkeuren zijn nu opgeslagen.
Je kunt jouw contactvoorkeuren op elk gewenst moment bijwerken in het gedeelte Keep in touch van Mijn Dyson. Als je een Mijn Dyson-account hebt, kun je hieronder inloggen om alle contactopties te beheren (inclusief telefoon, sms en post).

/content/dam/contentfragment/dyson/prospect-capture/nl/nl_nl/prospect-capture-x-cat-v2

Ondersteuning voor jouw Dyson Gen5detect™ stofzuiger

Veelgestelde vragen

Waarom heeft mijn Dyson Gen5Detect geen vermogen of gaat hij niet meer aan?

Als de Dyson Gen5detect geen vermogen heeft of niet meer aangaat, kan dit verschillende redenen hebben:

  • De accu is leeg – Laad hem op in het oplaadstation of via het stopcontact.
  • De accu moet worden vervangen – Bestel een nieuwe accu.
  • De stofzuigerbehuizing is defect – Neem contact op met onze klantenondersteuning om een vervanging te regelen.
  • De oplader is defect – Bestel een reserve-oplader op Dyson.nl.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom werkt mijn Dyson Gen5Detect slecht of verliest hij zuigkracht?

Als de Dyson Gen5detect slecht presteert of zuigkracht verliest, kan dit verschillende redenen hebben:

  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • De zuigkrachtstand moet mogelijk worden gewijzigd – Gebruik de juiste zuigkrachtstand voor verschillende schoonmaaktaken.
  • De accessoires moeten mogelijk worden gereinigd – Maak ze schoon met een microvezeldoek en verwijder blokkades.
  • De cycloon moet mogelijk worden gereinigd – Verwijder het stofreservoir en maak de cycloon schoon met een microvezeldoek. 

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom laadt mijn Dyson Gen5Detect niet op of waarom raakt hij zo snel leeg?

Als de Dyson Gen5detect niet oplaadt of de accu snel leegraakt, kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • De zuigkrachtstand moet mogelijk worden gewijzigd – Gebruik de juiste zuigkrachtstand voor verschillende schoonmaaktaken.
  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • De cycloon moet mogelijk worden gereinigd– Verwijder het stofreservoir en maak de cycloon schoon met een microvezeldoek. 
  • De accu moet worden vervangen – Bestel een nieuwe accu.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom loopt mijn Dyson Gen5Detect vast of blokkeert hij?

Als de Dyson Gen5detect vastloopt of blokkeert, kan dit verschillende redenen hebben:

  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • Het stofreservoir moet mogelijk worden geleegd – Leeg het stofreservoir zodra de MAX-lijn wordt bereikt.
  • De accessoires moeten mogelijk worden gereinigd – Maak ze schoon met een microvezeldoek en verwijder blokkades.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom valt mijn Dyson Gen5detect uit of hapert tijdens het gebruik?

Als de Dyson Gen5detect uitvalt, hapert of steeds weer uitschakelt, kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • Het apparaat is geblokkeerd – Haal het apparaat uit elkaar en controleer op verstoppingen.
  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • De cycloon moet mogelijk worden gereinigd– Verwijder het stofreservoir en maak de cycloon schoon met een microvezeldoek. 

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Hoe moet ik het filter van mijn Dyson Gen5Detect schoonmaken of vervangen?

Als er sprake is van een blokkade of als de prestaties van je Dyson Gen5detect afnemen, kan het zijn dat het filter moet worden gereinigd. Ga als volgt te werk:

  • Verwijder het filter door het linksom te draaien. Trek het voorzichtig uit het apparaat.
  • Voordat je het filter wast, moet je het voorzichtig boven de afvalbak uitkloppen om los stof en vuil te verwijderen.
  • Was eerst het geplooide papierelement van de filterunit onder warm stromend water met het schuimelement naar beneden gericht.
  • Was vervolgens het schuimelement onder warm stromend water met het schuimelement nog steeds naar beneden gericht.
  • Houd het filter schuin, laat warm water over de buitenkant van het schuimelement lopen en wrijf voorzichtig over het filter om vuil te verwijderen.
  • Herhaal dit tot het uitstromende water helder is.
  • Maak het filter leeg en schud stevig met het filter om overtollig water te verwijderen. Blijf schudden totdat er geen water meer uit het filter komt.
  • Laat het filter met de open kant omhoog ten minste 24 uur op een warme, goed geventileerde plaats drogen.
  • Droog het filter niet in een vaatwasser, wasmachine, droger, oven, magnetron of in de buurt van open vuur.
  • Was je handen na het reinigen van het filter grondig met antibacteriële zeep.
  • Controleer of de filterunit helemaal droog is.
  • Breng de filterunit weer in de hoofdbehuizing aan door deze rechtsom te draaien tot deze goed vastklikt.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Wat betekenen de waarschuwingen op mijn apparaat?

De Dyson Gen5detect kan verschillende waarschuwingen weergeven om je te laten weten wanneer er iets moet gebeuren. Dit zijn:

  • Accuwaarschuwing – Apparaat moet worden opgeladen.
  • Luchtkanaal verstopt – Apparaat heeft een blokkade gedetecteerd
  • Filter moet worden gereinigd – Filter moet worden gereinigd
  • Filter niet afgesloten – Filter is niet goed geplaatst
  • Niet-Dyson accu gedetecteerd – Er is een niet-Dyson accu gedetecteerd
  • Hoge bewaartemperatuur – Apparaat wordt opgeslagen op een te hoge temperatuur
  • Hoge temperatuur: Apparaat draait op een te hoge temperatuur
  • Apparaat te koud - Apparaat is te koud

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.