Navigatie overslaan
Je voorkeuren zijn nu opgeslagen.
Je kunt jouw contactvoorkeuren op elk gewenst moment bijwerken in het gedeelte Keep in touch van Mijn Dyson. Als je een Mijn Dyson-account hebt, kun je hieronder inloggen om alle contactopties te beheren (inclusief telefoon, sms en post).

/content/dam/contentfragment/dyson/prospect-capture/nl/nl_nl/prospect-capture-x-cat-v2

Ondersteuning voor jouw Dyson V15 Detect™ draadloze stofzuiger

Veelgestelde vragen

Waarom gaat mijn Dyson V15 niet meer aan of heeft hij geen vermogen meer?

Als de Dyson V15 geen vermogen heeft of niet meer aangaat, kan dit verschillende redenen hebben:

  • De accu is leeg – Laad hem op in het oplaadstation of via het stopcontact.
  • De accu moet worden vervangen – Bestel een nieuwe accu.
  • De stofzuigerbehuizing is defect – Neem contact op met onze klantenondersteuning om een vervanging te regelen.
  • De oplader is defect – Bestel een reserve-oplader op Dyson.nl.

Klik hiervoor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom valt mijn Dyson V15 uit of hapert tijdens het gebruik?

Als de Dyson V15 uitvalt, hapert of steeds weer uitschakelt, kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • Het apparaat is geblokkeerd – Haal het apparaat uit elkaar en controleer op verstoppingen.
  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • De cycloon moet mogelijk worden gereinigd – Verwijder het stofreservoir en maak de cycloon schoon met een microvezeldoek. 

Klik hiervoor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom loopt de accu van mijn Dyson V15 zo snel leeg? Laadt hij niet op?

Als de Dyson V15 niet oplaadt of de accu snel leegraakt, kan dit verschillende oorzaken hebben:

  • De zuigkrachtstand moet mogelijk worden gewijzigd – Gebruik de juiste zuigkrachtstand voor verschillende schoonmaaktaken.
  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen. 
  • De cycloon moet mogelijk worden gereinigd– Verwijder het stofreservoir en maak de cycloon schoon met een microvezeldoek. 
  • De accu moet worden vervangen – Bestel een nieuwe accu.

Klik hiervoor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom presteert mijn Dyson V15 slecht? Verliest hij zuigkracht?

Als de Dyson V15 slecht presteert of zuigkracht verliest, kan dit verschillende redenen hebben:

  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen.
  • De zuigkrachtstand moet mogelijk worden gewijzigd – Gebruik de juiste zuigkrachtstand voor verschillende schoonmaaktaken.
  • De accessoires moeten mogelijk worden gereinigd – Maak ze schoon met een microvezeldoek en verwijder blokkades.
  • De cycloon moet mogelijk worden gereinigd – Verwijder het stofreservoir en maak de cycloon schoon met een microvezeldoek. 

Klik hiervoor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Waarom loopt mijn Dyson V15 vast of blokkeert hij?

Als de Dyson V15 vastloopt of blokkeert, kan dit verschillende redenen hebben:

  • Het filter moet mogelijk worden gereinigd – Was de filters eenmaal per maand om vuil te verwijderen.
  • Het stofreservoir moet mogelijk worden geleegd– Leeg het stofreservoir zodra de MAX-lijn wordt bereikt.
  • De accessoires moeten mogelijk worden gereinigd – Maak ze schoon met een microvezeldoek en verwijder blokkades.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Hoe moet ik de filters van mijn Dyson V15 schoonmaken of vervangen?

Als er sprake is van een blokkade of als de prestaties van je Dyson V15 afnemen, kan het zijn dat het filter moet worden gereinigd. Ga als volgt te werk:

  • Verwijder het filter door het linksom te draaien. Trek het voorzichtig uit het apparaat.
  • Tik voorzichtig op de filterunit om stof en vuilresten voor het wassen te verwijderen.
  • Was het filter met warm stromend water, waarbij je voorzichtig met je vingers het vuil verwijdert.
  • Houd je hand op de ene kant van het filter. Vul het filter met warm kraanwater. Plaats je hand over de open kant van het filter en schud stevig om vastzittend vuil te verwijderen.
  • Schud het filter voorzichtig om overtollig water te verwijderen en laat uitlekken met het schuimelement omhoog gericht, minimaal 24 uur in een omgeving met voldoende luchtverplaatsing. 
  • Controleer of het filter volledig droog is alvorens het terug te plaatsen in het apparaat. Draai dan het filter rechtsom totdat het op zijn plaats klikt.
  • Het filter moet wellicht vaker worden gewassen als je veel fijn stof stofzuigt of als het apparaat vooral in de Boost-stand wordt gebruikt.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.

Wat betekenen de waarschuwingen op mijn Dyson V15?

De Dyson V15 kan verschillende waarschuwingen weergeven om je te laten weten wanneer er iets moet gebeuren. Dit zijn:

  • Accuwaarschuwing – Het apparaat moet worden opgeladen.
  • Blokkeringswaarschuwing – Het apparaat heeft een blokkade gedetecteerd. 
  • Waarschuwing filteropzetstuk – Het filter is niet goed geplaatst.
  • Waarschuwing wassen filter – Het filter moet worden schoongemaakt.

Klik hier voor verdere instructies over het voorkomen of oplossen van problemen met het apparaat.