Recht op annulering
Deze clausule is alleen van toepassing als je een klant bent.
Als je een klant bent, heb je het recht een contract op te zeggen gedurende de periode die wordt genoemd in artikel 8.9 van de algemene voorwaarden. Dit houdt in dat je, als je gedurende die periode van mening verandert of om enige andere reden besluit dat je een product niet wilt houden, ons van jouw besluit om het contract op te zeggen op de hoogte kunt brengen en je een terugbetaling ontvangt. Dit is niet van invloed op je wettelijke recht om het contract op te zeggen. Advies over je wettelijke rechten is verkrijgbaar bij het Juridisch Loket, ConsuWijzer en het Europees Consumenten Centrum.
Jouw recht om een contract op te zeggen gaat in op de datum van bevestiging van verzending, wat het moment is waarop het contract tussen ons tot stand komt. Als de producten reeds bij je zijn afgeleverd, heb je een periode van 30 dagen om de aankoop te annuleren, ingaande op de dag waarop je de producten ontvangt of 14 dagen in het geval van cosmetische producten, zolang deze ongeopend zijn.
Je dient schriftelijk te annuleren door een e-mail te sturen aan help@dyson.nl of door een brief te sturen aan: Dyson Limited, Tetbury Hill, Malmesbury, Wiltshire SN16 0RP. Je kunt het model-annuleringsformulier gebruiken hier downloaden, maar dat is niet verplicht. Mogelijk wil je een kopie van je annuleringsbericht behouden voor je eigen administratie. Je annulering gaat in op de dag dat je ons de e-mail of brief hebt gestuurd.
Als je gebruik maakt van je recht op annulering, krijg je het volledige bedrag dat je hebt betaald voor de producten terug, vermeerderd met eventuele door je betaalde verzendkosten. Wij verwerken de terugbetaling aan je zo snel mogelijk, en in elk geval:
a) 14 dagen na de dag waarop je de geleverde goederen terugstuurt, of bewijs levert dat je ze hebt teruggestuurd, of
b) als er geen goederen geleverd zijn, 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van je besluit om dit contract op te zeggen.
Bij het terugsturen van machines
Ons klantenserviceteam zorgt ervoor dat jouw machine wordt opgehaald – gratis.
Bij het terugsturen van opzetstukken en accessoires
Stuur de producten op eigen kosten terug in de originele verpakking met het bijgeleverde retourlabel binnen 14 kalenderdagen na je annuleringsbericht, en bewaar een verzendbewijs voor je eigen administratie. Als je de goederen niet naar behoren verpakt om schade tijdens het vervoer te voorkomen of als je onzorgvuldig met de goederen omgaat, kunnen wij genoodzaakt zijn de retournering niet te accepteren. Ontvangen wij de goederen echter onbeschadigd, dan betalen wij je het volledige bedrag terug op de kaart of via de betaalwijze die je hebt gebruikt om de aankoop te doen. Het retouradres is: Dyson Ltd, Tetbury Hill, Malmesbury, SN16 0RP.
Bij het retourneren van cosmetische producten
Neem contact op met onze Klantenservice via de kanalen die vermeld staan in het gedeelte “Contact”. Je ontvangt dan de retourinstructies, inclusief de retourreferentie die je op je retourzending moet vermelden zodat deze aan je bestelling kan worden gekoppeld.
Je dient op eigen kosten de verzending te regelen met de vervoerder van jouw keuze. Dyson raadt je aan gebruik te maken van een service waarmee je je zending kunt volgen, zodat je een bewijs van levering kunt krijgen. Informatie over je recht op annulering en een uitleg over hoe je dit recht kunt uitoefenen, worden geleverd bij de verzendbevestiging.
Als consument heb je altijd het wettelijke recht op annulering als het gaat om producten die defect zijn of niet overeenkomen met de beschrijving. Deze wettelijke rechten worden door niets in deze voorwaarden aangetast. Advies over je wettelijke rechten is verkrijgbaar bij het Juridisch Loket, ConsuWijzer en het Europees Consumenten Centrum.
Voor onze volledige algemene voorwaarden, klik hier.