Jouw machine | Ondersteuning
Dyson lanceert Dyson Care: Een Amazon Alexa-skill die ondersteuning biedt voor eigenaren
Eigenaren van een draadloze stofzuiger kunnen nu "Alexa, open Dyson Care" zeggen om de prestaties, het vermogen of zichtbare problemen met hun stofzuiger te bekijken. Alexa van Amazon begeleidt eigenaren stapsgewijs bij het diagnosticeren en oplossen van problemen.
Dyson Care helpt eigenaren van stofzuigers met het oplossen van problemen
Stofzuigers behoren tot de meest gebruikte apparaten om thuis schoon te maken en hoewel Dyson hoogwaardige draadloze stofzuigers ontwerpt, vereist het frequente gebruik ervan regelmatig onderhoud om de beste prestaties en een lange levensduur te garanderen. Door veelvoorkomende problemen op te lossen kunnen eigenaren alles uit de technologie te halen.
Half december 2022 lanceerde Dyson de Alexa-skill Dyson Care. Dit is een baanbrekende, unieke skill voor Dyson en de vloerverzorgingssector. Samen met andere merken biedt Dyson Alex-skills voor verbonden apparaten, zodat gebruikers de instellingen van hun apparaat kunnen regelen met hun stem. Dyson Care is de eerste stap op weg naar het gebruik van voice AI om eigenaren van Dyson apparaten te helpen problemen op te lossen.
"Bij Dyson zijn we nooit tevreden met 'goed genoeg'. We weten dat onze mensen onze producten kopen omdat we over de details nadenken en problemen die anderen negeren op nieuwe manieren aanpakken met behulp van innovatieve ontwerpen. We hebben dezelfde innovatiegerichte denkwijze gebruikt voor de ontwikkeling van de skill Dyson Care. We hebben onszelf afgevraagd hoe we eigenaren van onze apparaten kunnen ondersteunen en de levensduur van hun apparaat kunnen verlengen.”
– Julie Hecht, Lead Experience Design, Business Development en innovation AMS
Hoe ondersteunt Dyson Care eigenaren?
De soorten probleemoplossing waarbij Dyson Care ondersteuning kan bieden, kunnen worden onderverdeeld in drie categorieën: prestaties, vermogen of zichtbare onregelmatigheden. Denk bijvoorbeeld aan een blokkade die de zuigkracht beïnvloedt, vervanging van de accu voor een betere gebruiksduur van het apparaat of slijtage van een stofzuigeronderdeel.
Dyson Care helpt je het probleem op te sporen en geeft aan welke stappen je kunt nemen om het op te lossen. Veel problemen kunnen door de eigenaar van het apparaat worden opgelost zonder dat er veel technische kennis nodig is.
Dyson Care helpt eigenaren met het oplossen van de volgende problemen:
- De stofzuiger pulseert of schakelt snel in en uit
- De gebruiksduur van de accu verslechtert
- Een onderdeel dat stuk of zichtbaar versleten is
- Het stofzuigerfilter reinigen of vervangen
- Afname van de zuigkracht
- Uitleg over waarschuwingen op het display van het apparaat
Wat maakt Dyson Care anders?
Dyson Care begeleidt gebruikers stapsgewijs bij het diagnosticeren en verhelpen van een probleem met hun apparaat. Omdat de Dyson Care-skill werkt met spraak, hebben gebruikers hun handen vrij om zich te concentreren op hun apparaat en de aanwijzingen van Dyson Care.
Dyson Care wordt ondersteund op alle voor Alexa geschikte apparaten, met of zonder scherm. Alexa-apparaten met een scherm tonen beelden om eigenaren te helpen bij het oplossen van problemen. Als meer uitleg nodig is voor een bepaald probleem of de oplossing, stuurt Dyson Care links naar video's en aanvullende bronnen rechtstreeks naar de telefoon van de gebruiker.
Mocht er een probleem optreden, dan hebben eigenaren verschillende onderhoudsopties. Ze kunnen naar de ondersteuningspagina op Dyson.nl gaan, chatten, een e-mail sturen, bellen of een Dyson servicecentrum in de buurt bezoeken. Dyson Care is een alternatief voor eigenaren die ondersteuning nodig hebben voor draadloze stofzuigers van Dyson. Dyson Care verkort de wachttijd omdat eigenaren niet hoeven te wachten totdat er een medewerker aan de lijn komt of ze antwoord op een e-mail krijgen en/of ze hoeven niet naar een servicecentrum te rijden en te wachten tot het onderhoud of de reparatie is voltooid.
Onderhoudsherinneringen
Daarnaast ondersteunt Dyson Care gebruikers met de optie een regelmatige onderhoudsherinnering in te stellen over het reinigen van filters, wat een belangrijke taak is die vaak wordt vergeten en die noodzakelijk is voor een optimale werking van de draadloze stofzuiger. Eigenaren kunnen een voor hen geschikte dag en tijd kiezen waarop ze deze maandelijkse herinnering ontvangen.
Welke stofzuigers worden ondersteund door Dyson Care?
Op het moment van lancering ondersteunt Dyson Care alleen eigenaren van een draadloze stofzuiger bij het oplossen van problemen. Dit omvat ondersteuning voor de Dyson V6, Dyson V7, Dyson V8, Dyson V10, Dyson V11, Dyson Outsize, Dyson Micro, Dyson V12 en Dyson V15. Dyson Care ondersteunt momenteel geen steelstofzuigers met snoer, de DC-serie, luchtbehandelingsapparaten of haarverzorgingsapparaten.
Waar is Dyson Care verkrijgbaar?
Dyson Care is momenteel alleen verkrijgbaar in de Amerikaanse en Duitse skill-stores via Amazon en alleen in het Engels of Duits. Als Dyson eigenaren in deze landen "Alexa, open Dyson Care" zeggen, kunnen ze deze nieuwe mogelijkheid uitproberen.
Discover Dyson
Het laatste nieuws van Dyson
Perscontact
Nederland
- Stuur een e-mail naar pers@dyson.com
Sociale media
- Facebook: facebook.com/dyson
- Instagram: @dyson, @dyson_nl